Saturday 29 December 2012

TERUNTUK CALON PENDAMPING HIDUPKU

TERUNTUK CALON PENDAMPING HIDUPKU,,,

Bismillahirrahmanirrahim…

Aku tak menuntut kesholehan dan kesucian dirimu, kerana akupun sadar akupun bukanlah wanita yang sholehah dan suci dari dosa dan maksiat. (bukankah predikat sholeh/ah,, hanya ALLAH yang berhak menilai??)

Akupun tak menuntut kesempurnaan wujudmu, keelokan rupamu,, kerana akupun bukanlah wanita yang elok rupa tanpa cela,,, dan keelokan rupa hanyalah hiasan mata,,, dan selalu tak punya cela...

Akupun tak menuntut Kecerdasanmu,, kerana kecerdasan setiap orang pastilah tak akan pernah menjangkau ilmu_Nya....

Aku hanya ingin,,, dirimu adalah ''lelaki '' yang sadar dan tahu menempatkan kodratmu sebagai 'IMAM' sesuai ketentuan syari'ah...

Andaipun kau pernah bermaksiat kepada_Nya,
Maka aku harap saat ini kau tengah bertaubat dan menyesali dosa2mu,,,
Andaipun kau tak elok rupa, maka aku berharap saat ini kau terus memperelok hati dan akhlaqmu dengan ilmu agama...
Andaipun kau tak cerdas dendan ilmu agama,,,
Maka aku berharap kau punya KEINGINAN dan KEMAUAN untuk terus belajar,berbenah dan memperbaiki diri,,, menyiapkan bekal untuk kelak bersamaku di dunia dan di akhirat_Nya.

Kerana,,, aku tahu dan sadar benar,,, kita adalah SAMA, sama2 insan dhoif,,, namun semoga kita mampu meraih ridha_Nya KELAK
dgn segala kekurangan, keterbatasan dan kefanaan kita sebagai hamba_Nya.

Keep Istiqomah ya,,,,
N tersenyumlah selalu dalam memaknai hidup,,,
Sebagai wujud prasangka baikmu dan rasa syukurmu pada_Nya.


sumber : Sebelum Engkau Halal Bagiku (Facebook)

No comments:

Post a Comment